10 نکته کاربردی برای افزایش ویو استوری اینستاگرام
اگر صاحب یک پیج کاری تو اینستاگرام هستین ، احتمال براتون پیش اومده که زمان زیادی صرف تولید استوری کنید ، اما وقتی آمار استوری ها رو چک میکنید ، میبینید ویوها خیلی کمتر از اون چیزی هست که انتظارش رو داشتین! این موضوع نه تنها باعث دلسردی میشه، بلکه ممکنه احساس کنید محتوایی که ساختید خوب نبوده یا با معیار های الگوریتم اینستاگرام مطابقت نداشته.
ولی واقعیت اینه که یه سری نکات مهم و ریز وجود داره که با رعایت کردن همین موارد ساده ، میتونید ویو استوری هاتون رو تا 2 یا 3 برابر افزایش بدید. در ادامه برای هر کدوم از این نکته ها ، نمونه های واقعی آماده کردیم براتون تا بتونید مطلب رو بهتر درک کنید.
اگر هنوز با برنامه edits کار نکردید ، پیشنهاد میکنم حتما مقاله معرفی برنامه Edits اینستاگرام رو مطالعه کنید تا خیلی راحت تر از قبل تولید محتوا کنید و آمار های چند برابری رو تجربه کنید.
-
تغییر فرمت محتوای استوری
مغز انسان به شدت به تنوع علاقه داره و وقتی استوریها از نظر ظاهر و نوع محتوا یکنواخت باشند، مخاطب سریع خسته میشه و استوریها رو رد میکنه. پس حتما هر ۳ تا ۵ استوری ، فرمت محتوای استوری رو تغییر بدین. برای مثال اگر در یک استوری جلوی دوربین صحبت کردین ، استوری بعدی یک عکس ساده یا یک اسکرینشات بذارین و تو استوری بعدی یک ویدیو کوتاه آپلود کنید. این کار باعث میشه کاربر متوجه تنوع محتوای شما بشه و تا آخر استوری ها همراه تون باشه.
-
استفاده از استیکر های تعاملی
تعاملهای کوچیک مثل کلیک روی نظرسنجی، سوال پرسیدن یا رای دادن توی کوییز به شدت برای الگوریتم اینستا جذابه. توی هر رشته استوری سعی کنید حداقل از یکی از استیکرهای تعاملی مثل “Poll”، “Question Box” یا “Quiz” استفاده کنید چون باعث میشه کاربر به جای دیدن استوری ها، باهاشون درگیر بشه و شانس دیده شدن استوریهای بعدی بیشتر بشه.
-
شروع رشته استوری با یک سوال کنجکاو کننده
مخاطب توی چند ثانیه اول تصمیم میگیره استوری شما رو ببینه یا رد کنه پس اسلاید اول مهم ترین بخش هر رشته استوری هست و باید اون رو جوری طراحی کنید که مخاطب کنجکاو بشه و جواب سوالش رو توی ادامه استوری ها بگیره. میتونید با یه سوال یا یه ادعای جذاب شروع کنید مثل: “چرا بازدید استوریهام افت کرده؟ راهکارش اینجاست!” در واقع اینجا شما دارید به نیاز مخاطب جواب میدید و مسئله ذهنی اون رو حل میکنید.
-
فاصله انداختن بین آپلود استوری ها
هیچ وقت همه ی استوری ها رو با هم آپلود نکنید. آپلود یکجای استوریها باعث میشه تعداد بازدید از استوریهای آخر کمتر بشه و بهتره استوری ها رو با فاصله زمانی حدود ۵ دقیقه بزارید تا مخاطب بارها پیج تون رو بالای نوار استوری ببینه و شانس دیده شدن استوریهای آخر بیشتر بشه.
-
مختصر و مفید بودن محتوا
کاربر های اینستاگرام معمولا حوصله خوندن متن های طولای یا دیدن ویدئو های وقت گیر رو ندارند پس در نتیجه استوریهای طولانی و خستهکننده بازدید نمیگیرن. استفاده از جملات کوتاه ، کلمات ساده و حذف اضافه گویی باعث میشه مخاطب بدون خستگی پیام شما رو درک کنه. سعی کنید حرف اصلی رو در قالب ۴ تا ۶ استوری خلاصه کنید و از توضیحات اضافی بپرهیزید. هرچقدر محتوای شما کوتاه تر ، واضح تر و سریع تر باشه ، فالوورها ارتباط بیشتری با استوری شما میگیرن و شانس دیده شدن تون بیشتر میشه.
-
تعریف داستان های تاثیر گذار
داستانهای واقعی و انسانی باعث ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطب میشن و مخاطب ها عاشق شنیدن قصه هایی هستن که احساسات شون رو درگیر کنه ، الهام بخش باشه یا یک تجربه واقعی باشه. گاهی از تجربههای زندگی یا کاری خودتون داستان تعریف کنید و داستان تون رو به سه بخش گذشته (کجا بودید)، حال (کجایی) و آینده (کجا میخواید برید) تقسیم کنید و بین این سه بخش یه ارتباط منطقی ایجاد کنید. زمانی که فالوور شما با داستان استوری ها ارتباط بگیره ، احتمالا اون رو برای اطرافیان اش هم تعریف میکنه و افراد جدیدی با شما و پیج اینستاگرام تون آشنا میشن.
-
تحلیل تعامل استوری ها
تحلیل تعامل استوری یکی از مواردی هست که نباید دست کم بگیریدش! همیشه تعامل استوریها رو بررسی کنید. وقتی بدونید کدوم استوری بازخورد بیشتری گرفته ، چند نفر ریپلای زدن یا چند نفر بعد دیدن استوری صفحه رو ترک کردن ، راحت تر و مفید تر مسیر محتوا های بعدی رو مشخص میکنید. اینستاگرام ابزار هایی مثل insight رو در اختیارتون گداشته تا خیلی ساده بفهمید په پیزی برای فالوور ها یپیج تون جذابه. با بررسی مرتب این آمار ، میتونید استراتژی محتواتون رو بهینه کنید و روز به روز ویو استوری تون رو بیشتر کنید.
-
ارائه فایل یا هدیه رایگان
یکی از بهترین روشها برای افزایش ویو، ارائه یک هدیه یا محتوای ارزشمند به صورت رایگان هست. میتونید یک فایل آموزشی کوتاه، یک چکلیست یا یک راهنما به عنوان هدیه به مخاطب های پیج تون هدیه بدید و در عوض از اونها بخواید استوری تون رو ریپلای کنن یا رو یک لینک کلیک کنن. برای مثال اگر پیج خدمات زیبایی پوست و مو دارید میتونید ” روتین مراقبت از مو بعد از حمام ” رو به شکل یک فایل شیک و مرتب آماده کنید و برای هر کسی که استوری رو ریپلای کرد بفرستید. این روش چندین برابر نسبت به پیام های تبلیغاتی ساده اثرگذارتره هست.
-
گذاشتن اسکرین شات از دایرکت ها
نشون دادن اسکرینشات از دایرکتهای مخاطبها باعث میشه اعتبار پیج تون بالا بره و کنجکاوی فالوور ها برای ارتباط گرفتن با شما فعال تر بشه. این کار نشون میده که شما به مخاطب اهمیت میدین و حس صمیمیت و واقعی بودن رو به اونها انتقال میده. پس بقیه فالوور ها هم بیشتر تمایل پیدا میکنن بهتون پیام بدن یا استوریهاتون رو دنبال کنند چون میدونند که شما برای فالوور های پیج تون ارزش قائل هستید و بهشون اهمیت میدید. البته یادتون باشه که قبل از انتشار ، عکس شخص رو حتما بپوشونید تا حریم شخصی حفظ بشه.
-
ایجاد حس انتظار در مخاطب
اگه قراره محصول جدید یا یک اتفاق هیجانانگیزی معرفی کنید، قبلش حتما یه استوری تیزر بزارید. مثلا میتونید بگید“فردا یک سورپرایز ویژه داریم!” این حرکت باعث میشه کنجکاوی مخاطب تحریک بشه و منتظر بمونه تا فردا استوری شما رو از دست نده. این مدل تکنیک باعث میشه نه تنها افراد استوری بعدی شما رو ببیند بلکه ویو پیج تون رو هم به صورت طبیعی بالا میبره.
جمع بندی
در نهایت ، افزایش ویو در اینستاگرام فقط به تعداد پست یا استوری هایی که منتشر میکنید بستگی نداره ، بلکه به کیفیت ، خلاقیت و استراتژی هوشمندانه ی شما وابسته است. با استفاده از تکنیک هایی که در این مقاله براتون توضیح دادیم مثل تولید محتوای مختصر ، تعریف داستان های تاثیر گذار ، تحلیل تعامل استوری ها و … میتونید کاری کنید تا افراد بیشتری با علاقه محتوای شما رو دنبال کنند.
یادتون باشه که رشد واقعی در اینستاگرام نیازمند آزمون و خطا ، تحلیل مداوم و صبره ! با استمرار و توجه به نیاز های مخاطبتون ، موفقیت تون حتمیه !